FEIT OF FABEL?

Helft van de gasten verlaat nog tijdens de maaltijd het restaurant vanwege vies glaswerk.

 

Stel je voor, je zit in een restaurant of café en krijgt je wijn of bier in een glas met restjes lippenstift voorgeschoteld. Niet heel lekker om zo aan een avondje uit te beginnen. Schoon bestek en servies zijn dan ook van groot belang in de wereld van de horeca. Iets voorschotelen wat vies is, is natuurlijk not done. Maar hoe erg vinden we dat met z’n allen?

 

Om inzicht te krijgen in hoeveel waarde we aan schoon servies hechten is er in Groot-Brittannië een onderzoek uitgevoerd onder horecagasten. Ruim 32% van de ondervraagden geeft aan nog tijdens de maaltijd weg te lopen als ze te maken zouden krijgen met een vuil glas. Ook gaven diezelfde mensen aan niet meer te zullen terugkeren naar datzelfde restaurant of café vanwege die slechte ervaring. Van alle ondervraagden geeft meer dan de helft (52%) aan vieze glazen het meest smerig te vinden en beschouwen dit ook als een echte restaurant-afknapper.

 

FEIT OF FABEL?

De stelling ‘Helft van de gasten verlaat nog tijdens de maaltijd het restaurant vanwege vies glaswerk.’ is dus niet helemaal waar. Maar dat bijna 1/3 van de restaurantgasten aangeeft nog tijdens de maaltijd weg te zullen lopen als ze vuil bestek of servies krijgen voorgeschoteld schetst wel het cruciale belang van schone en nette vaat. Helemaal omdat diezelfde groep ook nog aangeeft niet meer terug te zullen keren.

 

FABEL

 

De beste reiniging voor je glazen
Zacht water is goed voor een grondige reiniging, maar tast glaswerk aan. In het glasprogramma van onze afwasmachines wordt daarom Perfect GlassCare gebruikt. Deze technologie stemt de waterhardheid precies zo af dat alle glazen grondig en tegelijkertijd veilig schoon worden. Zo heb je altijd schone glazen en voorkom je dat bijna 1/3 van je klandizie kwijtraakt.