FEIT OF FABEL?
Hotelgasten vinden de prijs van een hotel belangrijker dan goede hygiëne.

Prijs of hygiëne? Eigenlijk wil je natuurlijk niet hoeven kiezen tussen deze opties als het gaat om de keuze voor een hotel. Het liefst zitten we voor een zo laag mogelijke prijs in een hotel waar alles helemaal spik en span is. Dit ideale plaatje is echter niet altijd de realiteit. Uit onderzoek in Groot-Brittannië blijkt dat we, als we dan echt moeten kiezen, een concurrerende prijs boven een hoge hygiëne standaard plaatsen bij de keuze voor een hotel. 64% van de ondervraagden geeft namelijk aan dat de prijs voor hen de belangrijkste factor is bij het boeken van een hotel. Met 55% vinden diezelfde ondervraagden een goede hygiëne net wat minder belangrijk.

FEIT OF FABEL?
De stelling ‘Hotelgasten vinden de prijs van een hotel belangrijker dan goede hygiëne.’ is daarmee bevestigd, een feit dus. Maar daarmee mag het belang van een hoge hygiëne standaard absoluut niet worden onderschat. Schone lakens, kussens, handdoeken etc. zorgen namelijk voor tevreden gasten.

FEIT

Hoogste mate van hygiëne
De mechanische werking van de machine, tijd, temperatuur en chemie zijn de belangrijkste factoren voor een hygiënisch schone was. Miele heeft in samenwerking met het Robert Koch Instituut programma’s ontwikkeld die deze factoren laten samenwerken voor een perfect schone en hygiënische was. Zo kun je voor elk type wasgoed aparte programma's instellen en opslaan, en pas je bestaande programma’s gemakkelijk aan door de wasparameters anders in te stellen. Zo was je betrouwbaar hygiënisch schoon én voldoe je aan de specifieke eisen van alle soorten wasgoed.